۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۴

در بیانیه‌ای صورت گرفت؛

تربیت بدنی نیروهای مسلح اقدام فدراسیون کشور کوچک امارات را محکوم کرد

تربیت بدنی نیروهای مسلح اقدام فدراسیون کشور کوچک امارات را محکوم کرد

تربیت بدنی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای حرکت مذبوحانه فدراسیون کشور کوچک امارات را محکوم کرد و از دست اندرکاران امر از جمله وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال خواستار پیگیری حقوقی مساله، از طریق مراجع حقوقی و قضائی بین‌المللی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه که توسط روابط عمومی تربیت بدنی نیروهای مسلح در اختیار گروهی ورزشی خبرگزاری مهر قرار گرفته، آمده است: " بار دیگر شاهد شیطنت فدراسیون فوتبال یکی از کشورهای عربی بودیم، کشور امارات عربی که از دیر باز در پی ماجراجوی در عرصه ورزشی بود، این بار نیز با اقدامی عجیب و سخیف نام  لیگ فوتبال این کشور را از "لیگ برتر امارات" به "خلیج ع.ر.ب.ی" تغییر داد تا بار دیگر ثابت کند میدان ورزش نیز میدان رقابت و کشمکش‌های سیاسی است.

در پی این گستاخی فدراسیون‌های برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان، بحرین، عمان و یمن نیز در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده، به حمایت از این اقدام فدراسیون فوتبال امارات پرداخته و در اظهارات وقیحانه خود تصمیم فدراسیون آن کشور را در جعل تاریخ "هوشمندانه" تلقی کردند.

به گواه تاریخ، خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و اسناد و مدارک معتبر موجود در مجامع بین‌المللی و به ویژه سازمان ملل، بر فارس بودن خلیج فارس تاکید دارد. عنوان خلیج فارس با همه دسیسه‌ها و شیطنت‌های  کشور کوچک امارات همیشه در تاریخ مانند مرواریدی خواهد درخشید و فارس بودن آن تا ابد ماندگار خواهد بود و تا زمانی که نام ایران بر کره خاکی نقش دارد، خلیج فارس نیز همانند نام ایران عزیز در تاریخ جاودان خواهد ماند.

تربیت بدنی نیروهای مسلح ج.ا.ا. ایران بر خود فرض می‌داند این حرکت مذبوحانه فدراسیون کشور کوچک امارات را محکوم کرده و از دست اندرکاران امر از جمله وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال انتظار دارد با پیگیری حقوقی مساله، جلوی هر گونه دسیسه و شیطنت را در عرصه ورزش گرفته و از طریق مراجع حقوقی و قضائی بین‌المللی موضع پیگیری، تا بار دیگر شاهد این گونه ماجراجویی در عرصه ورزش نباشیم."

 

کد خبر 2067656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha